aurelie-in-nederland.reismee.nl

Hardloopvirus en camperen!

Het is alweer april, de tijd vliegt voorbij. Het aftellen is begonnen want de helft van de uitwisseling zit er alweer op. We hebben de afgelopen maanden al veel leuke dingen gedaan en meegemaakt. Zo ook deze maand.

April heeft in Almere mooi weer gebracht. Mede hierdoor is het hardloop virus bij Aurèlie toegeslagen. Bijna elke dag trekt zij haar hardloopschoenen aan om te hardlopen. Na ongeveer 45 minuten is ze terug en heeft er dan tussen de 5 en 7 kilometer op zitten.

Op 12 april was er een grote happening in Almere naar aanleiding van de opening van een nieuw museum in Almere. De PIT is een museum over de hulpdiensten in Nederland. Voor deze opening was er een speciale dag in Almere met veel demonstraties van Politie, Brandweer, Ambulance en Defensie. Achtervolgingen, aanrijdingen, brandjes blussen, schieten en veel voertuigen van allerlei hulpdiensten waren aanwezig. Een middag met veel actie en vertier dus!

Vanaf goede vrijdag t/m 5 mei heeft Aurèlie vakantie. Met Pasen had Aurèlie plannen gemaakt om te gaan kamperen (in een stacaravan) op een camping aan de rand van Amsterdam. Moe maar voldaan kwam zij 2de paasdag weer thuis. Na een paar dagen uitrusten was het tijd om weer de koffers te pakken voor een weekje vakantie met de familie in de Belgische Ardennen. Met z’n 10en verbleven we een mooi huis in Hamoir. Het huis lag op enkele meters afstand van de rivier de Ourthe. Op zondag hadden we een kleine reünie met 2 van onze 6 uitwisselingsstudenten die wij in het verleden hebben gehost. Heel gezellig om onder het genot van een stroopwafel (zelf meegenomen uit Nederland) lekker bij te kletsen en ons te verbazen over het feit dat ze nog heel goed Nederlands konden praten en begrijpen. De rest van de week hebben we veel uitstapjes gedaan en veel van de omgeving gezien.

Door deze vakantie is Aurèlie wel het koningsfeest in Nederland mis gelopen maar er komen nog een aantal typisch Nederlandse evenementen aan (Bevrijdingsdag, WK-voetbal) dus zal zij de oranje koorts niet ontlopen.

De maand zit er weer op maar ook voor volgende maand staan er weer verschillende activiteiten gepland.

Tot volgende maand!

Groeten,